Operation Waterfall

Salle dédiée à IL-2 Cliffs of Dover et ses évolutions

Topic author
nacy

Operation Waterfall

#1

Message par nacy »

Operation Waterfall sur le serveur ATAG

Operation Waterfall [INDENT] Announcing a new battle, Operation Waterfall. This is an early ship convoy attack/defend BOB scenario.

1. Battle Objectives:
Blue mission: Ship convoy in Thames Estuary, attack convoy. Red mission: defend convoy. Score 3,000 points to win, all enemy objects are targets & attract points.

2. Dynamic Ai plane numbers.
The fewer players in the battle, the more frequently Ai flights will spawn & vice-versa. Ai flights at all altitudes, especially 20,000ft+.

3. Continiously moving vehicles.
Vehicles move back & forth on their waypoints continually until destroyed. Vehicles are often found around airfields, but could be anywhere ie in towns, along roadways between towns etc.

4. Upgradable airbases.
All airbases begin the battle with a basic (early BOB) planeset. Planes are 'upgraded' as the battle progresses, so for example, a base with a Bf109E-1 may upgrade to having a Bf109E-3, Spitfire Mk1's may upgrade to Spitfire Mk1a's & so on. Airbase upgrades are announced on the HUD screen as they occur.

5. Random AA units at airfields.
Airfields have random AA defences generated on battle start. Some airfields may have few AA defences, others may have more defences. Because the AA units are generated at random, airfield defences will be different every time the battle starts up.

6. Dynamic airbase AA defences. Airbase commanders at frequently attacked airfields will regularly call-in additional AA defences. So frequently attacked airfields tend to become more defended over time. Airbase AA additions are announced on the HUD screen as they occur.

7. Custom in-game stats.
Includes kill counts & airforce personel losses ie. KIA's MIA's, POW's etc.

8. Radars & ground observers.
Allies have working chain high & chain low radars & ground observers. Axis have Freya radar. Enemy air contacts are called out & plotted as icons on the mini-map showing their altitude. Chain radars are quite accurate, Freya radar will not always call out contacts, this is to simulate the 'uncoordinated' air defence methodology of the Luftwafe.

9. Destroyable airfields.
Airfields can be 'bombed' out of action. The amount of bombs it takes to destroy an airfield is proportional to the airfield size, so it takes more bombs to destroy a larger airfield than a smaller one. The level of destruction of an airfield is shown in the HUD display when an airfield is bombed. Spawn locations at airfields are lost when the airfield is destroyed & destroyed airfields do not repair themselves.

Info ici: http://theairtacticalassaultgroup.com/f ... php?t=3897
[/INDENT]
Pièces jointes
RAF1.jpg
RAF.jpg
Luftwaffe1.jpg
Luftwaffe.jpg

Topic author
nacy

#2

Message par nacy »

nacy a écrit :[INDENT]
9. Destroyable airfields.
Airfields can be 'bombed' out of action. The amount of bombs it takes to destroy an airfield is proportional to the airfield size, so it takes more bombs to destroy a larger airfield than a smaller one. The level of destruction of an airfield is shown in the HUD display when an airfield is bombed. Spawn locations at airfields are lost when the airfield is destroyed & destroyed airfields do not repair themselves. [/INDENT]
9. Aérodromes destructibles.
Aérodromes peuvent être bombardés. La quantité de bombes qu'il faut pour détruire un aérodrome est proportionnelle à la taille de l'aérodrome, donc il faut plus de bombes pour détruire un aérodrome plus grand qu'un petit. Le niveau de destruction d'un aérodrome est affiché à l'écran lorsque l'aérodrome est bombardé. Les aérodromes sont perdues lorsque l'aérodrome est détruit et l’aérodrome détruit ne se répare pas.


Les bombardier de la RAF ont du travail pour détruire les aérodromes de la Luftwaffe en France.

Les bombardier de la Luftwaffe ont du travail pour détruire les aérodromes de la RAF en Angleterre.
Avatar de l’utilisateur

Mike_Sky
Elève Pilote
Elève Pilote
Messages : 778
Inscription : 23 novembre 2008

#3

Message par Mike_Sky »

Très bonne idée, encore, du groupe ATAG.
Ils disposent vraiment de très bons programmeurs...:yes:
Image
Avatar de l’utilisateur

OBT~Gib
Mécano au sol
Mécano au sol
Messages : 524
Inscription : 23 juin 2012

#4

Message par OBT~Gib »

Elle est pas toujours en phase de test ?

Topic author
nacy

#5

Message par nacy »

OBT~Gib a écrit :Elle est pas toujours en phase de test ?
Hier soir on a fait un vol sur la mission Operation Waterfall, je pence que c'est en phase de test encore.

La mission Operation Waterfall change de tactique, aussi bien pour la Luftwaffe que la RAF.

Comme dit Mike_Sky, Salomo ou les programmeurs du groupe ATAG sont très bons.

laurel
Nouvelle Recrue
Nouvelle Recrue
Messages : 16
Inscription : 05 octobre 2008

Où trouver Waterfall

#6

Message par laurel »

Hum... je ne suis pas très routinier des missions online... Mais où puis-je trovuer Waterfall? Et comment puis-je y accéder? :huh:
Avatar de l’utilisateur

Mike_Sky
Elève Pilote
Elève Pilote
Messages : 778
Inscription : 23 novembre 2008

#7

Message par Mike_Sky »

laurel a écrit :Mais où puis-je trovuer Waterfall? Et comment puis-je y accéder? :huh:
Il faut juste lire, le titre...:sweatdrop
nacy a écrit :Operation Waterfall sur le serveur ATAG
Image

laurel
Nouvelle Recrue
Nouvelle Recrue
Messages : 16
Inscription : 05 octobre 2008

Waterfall où çà

#8

Message par laurel »

OUI, bien sur, Mike... sauf que quand je clique "multijoueurs" puis "client", je ne trouve pas ATAG Waterfall dans ma liste de serveurs (ou ATAG "Axis vs Allies" et "Overflow" se retrouvent par contre. Qu'est-ce que je fais mal (ou pas)?
Avatar de l’utilisateur

Mike_Sky
Elève Pilote
Elève Pilote
Messages : 778
Inscription : 23 novembre 2008

#9

Message par Mike_Sky »

laurel a écrit : je ne trouve pas ATAG Waterfall dans ma liste de serveurs (ou ATAG "Axis vs Allies" et "Overflow" se retrouvent par contre. Qu'est-ce que je fais mal (ou pas)?
Rien.
Les serveurs proposent des séries de missions, en boucle.

Si tu choisis le serveur ATAG (Ax vs Al), tu tomberas peut-être sur la dite mission, ou pas (tu ne peux pas la télécharger pour la pratiquer à ta guise:sad:).

Si tu t'y connectes "régulièrement", tu as tout de même de fortes chances de tomber dessus.:sweatdrop
Image

laurel
Nouvelle Recrue
Nouvelle Recrue
Messages : 16
Inscription : 05 octobre 2008

Waterfall suite

#10

Message par laurel »

Ok, bien reçu et merci

Topic author
nacy

#11

Message par nacy »

Il y a le serveur en Australie (Aus_Nations@war) qui propose la mission Operation Waterfall, avec un pig haut peut de joueur.
Répondre

Revenir à « IL-2 Cliffs of Dover »